שיתוף פעולה של החוקרת ד"ר מיכל בן שחר מאוניברסיטת בר-אילן לבין חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד מגלה שבמהלך לימוד הקריאה מתרחשים שינויים במוח.
המחקר נערך על 55 ילדים בגילאי 7-12 והראה שאצל ילדים עם הישגי קריאה גבוהים גדלו רמות החומר הלבן במוח בצורה גבוהה בעוד אצל ילדים בעלי הישגי קריאה נמוכים, רמות החומר הלבן ירדו. החומר הלבן הינו רשת קישורים במוח אשר מצופה במיאלין ואשר מאפשרת תקשורת בין איזורים מרוחקים במוח).
המחקר עשה שימוש ב-MRI וב-DTI (Diffusion Tensor Imaging), טכניקה אשר משתמשת בדיפוזיה על מנת להדגים את מסילות העצבים במוח באופן תלת-ממדית. הדיפוזיה היא בעצם מדידת תנועת מים ברקמת המוח. מולקולות המים נעים במהירות לאורך המסילות, אך תנועתם מוגבלת ביותר לרוחב המסילות ובעזרת ההבדל הזה ניתן למפות את המסילות השונות במוח וללמוד על הקישוריות בין איזורים שונים במוח.
לימוד קריאה כמשנה קשרים במוח-הדגמה בעזרת DTI
קטגוריה: fMRI, MRI, מדעי המוח מילות מפתח: Diffusion Tensor Imaging, DTI, fmri, mri, ד"ר מיכל בן שחר, החומר להבן, לימוד קריאה, קריאה. שמור במועדפים קישור.